W jaki sposób spedycja krajowa może przynieść korzyści Twojej firmie?


spedycja krajowa

Koszty spedycji mogą być poważnym wydatkiem dla wielu właścicieli firm. Wysyłka towarów z jednej lokalizacji do drugiej, czy to w obrębie tego samego kraju, czy za granicę, jest często nieunikniona. A wraz z rosnącymi kosztami wysyłki spowodowanymi wahaniami cen paliwa, niektórzy właściciele firm zauważają, że ich koszty rosną znacznie szybciej niż ich sprzedaż. Istnieją jednak sposoby, aby obniżyć koszty wysyłki, a nawet na nich zarobić. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak wysyłka może przynieść korzyści Twojej firmie i jakie są najważniejsze powody, dla których powinieneś zacząć myśleć o tym jak najszybciej.

Napęd automatyzacji i redukcja pracy ręcznej

Automatyzacja jest często pierwszym krokiem w kierunku zmniejszenia kosztów operacyjnych. Jest to szczególnie ważne w przypadku wysyłki. Stawki za przesyłki krajowe zmieniają się wraz z kosztami paliwa i cenami oleju napędowego, więc wykorzystanie zmotoryzowanego sprzętu do przemieszczania paczek może przynieść Ci oszczędności, a jednocześnie zmniejszyć zależność od paliw kopalnych. Automatyzacja może również pomóc w zarządzaniu zapasami bez narażania na ryzyko dodatkowych pracowników. Na przykład dział wysyłki może korzystać ze zautomatyzowanego oprogramowania śledzącego, aby mieć oko na przedmioty, które są przechowywane w magazynie. Automatyzacja wewnętrznych procesów wysyłkowych może również zmniejszyć liczbę godzin pracy pracowników. Może to być również świetny sposób na wprowadzenie nowej polityki kadrowej. Można na przykład zautomatyzować proces tworzenia faktur i przyjmować faktury od klientów w chmurze, dzięki czemu pracownicy będą mogli spędzać mniej czasu na ich ręcznym tworzeniu.

Zmierz wydajność i znajdź obszary do poprawy

Kiedy wysyłasz produkty do klientów, nie możesz po prostu oczekiwać, że dostaną to, co zamówili. Musisz to do nich wysłać. Oznacza to, że musisz dokładnie wiedzieć, gdzie te produkty są przez cały czas. I oznacza to możliwość śledzenia wyników swoich wysiłków w celu śledzenia i wysyłania tych produktów. Na szczęście, wiele rozwiązań oprogramowania do wysyłki oferuje możliwość śledzenia i raportowania wyników wysyłki. Może to znacznie skrócić czas, jaki poświęcasz na sprawdzanie danych, aby upewnić się, że Twoje wysiłki przynoszą pożądane efekty. Posiadanie systemu, który pozwala na zautomatyzowanie monitorowania i kontroli, pozwala również na znalezienie obszarów wymagających poprawy. Możesz wykorzystać zebrane dane, aby pomóc Ci stworzyć lepszy, bardziej efektywny proces wysyłki. Na przykład, można użyć danych do określenia najlepszych pór dnia do wysyłania paczek i optymalizacji trasy, aby upewnić się, że nie tracisz czasu jazdy niepotrzebnych tras.

Wykorzystaj cyfrowe narzędzia i interfejsy API

Jeśli korzystasz z jakiejkolwiek aplikacji internetowej lub mobilnej ecommerce, prawdopodobnie jesteś świadomy wyzwań związanych z wysyłką. W rzeczywistości mogą one być nawet powodem, dla którego zdecydowałeś się na korzystanie z rozwiązania ecommerce w pierwszej kolejności. Jeśli chcesz uwolnić pełny potencjał swojego rozwiązania ecommerce, musisz zacząć wysyłać swoim klientom przedmioty. Jeśli Twoja firma opiera się na sprzedaży online, wysyłka jest koniecznością. I może to być niezwykle wymagający obszar Twojej firmy ze względu na objętość zaangażowanych danych. Wiele z najbardziej popularnych rozwiązań ecommerce jest zbudowanych przy użyciu interfejsów API stron trzecich. Są to interfejsy, które pozwalają firmom budować innowacyjne aplikacje, które łączą się z podstawową funkcjonalnością tych usług. Integracje API mogą pomóc w rozwiązaniu wielu wyzwań związanych z wysyłką. Na przykład, można użyć API do śledzenia postępu przesyłki. Może to pomóc określić, kiedy jest prawdopodobne, że pakiet będzie opóźniony i gdzie jest na trasie.

Ustal standardy wysyłki i stabilne praktyki

Standardy i praktyki wysyłkowe powinny być ustalone od początku istnienia Twojego biznesu. I te standardy powinny być oparte na Twoich potrzebach i potrzebach Twoich klientów. Ważne jest, aby pamiętać, że wysyłka jest głównym czynnikiem w twojej dolnej linii. Oznacza to, że warto poświęcić trochę czasu na zastanowienie się nad tym, jak chcesz wysłać swoje produkty i znaleźć sposoby na obniżenie kosztów wysyłki. W szczególności, będziesz chciał pomyśleć o tym, jak chcesz wysłać swoje produkty. Możesz wysyłać je drogą powietrzną, morską lub lądową. Możesz wysyłać za pośrednictwem UPS, FedEx lub innej usługi. Rozumiejąc potrzeby swoje i swoich klientów, możesz ustanowić stabilny, standardowy proces wysyłki, który pozwoli Ci wysyłać produkty tak efektywnie, jak to tylko możliwe.

Połącz usługi wysyłkowe

Wysyłka jest często dziedziną, w której specjalizuje się partner biznesowy jakim jest spedytor (np. firma logistyczna taka jak Logit). Oznacza to, że często możesz zaoszczędzić pieniądze, jeśli znasz partnera, który jest skłonny wysłać twoje produkty za niższą stawkę niż ty. Chociaż ważne jest, aby ustalić praktyki wysyłkowe od początku działalności, można również skorzystać z trendów sezonowych, aby zmniejszyć koszty. Na przykład, wysyłka w okresie świątecznym jest często droższa niż w innych porach roku. Ale niektóre usługi ustalają różne stawki dla różnych świąt. Możesz to wykorzystać, oferując swoim klientom świąteczną stawkę za wysyłkę.